Vizualizeaza nava - Fosior

Vizualizeaza nava - Fosior
Data lansare: Decembrie 1978
Data casare: 2 mai 2014 casat Aliaga Turcia
Categorie: Nave Maritime
Santier: Șantierul Naval Brăila
Companie: Navrom Constanta
Lungime: 130,75 m
Latime: 17,70 m
Pescaj: 8,10 m
Capacitate: 8.750 tdw, 6.253 trb, 4.024 trn.

Scurt istoric

 
 

Nava Foisor

Foisor a fost un cargou de 8750 tdw, construit la Braila in 1978. A apartinut Navrom Constanta pana in 1990, cand a fost tranferat in patrimoniul Romline.
In 1994 a fost vandut catre Sammarina Shipping&Trading, numele i-a fost schimbat in ”Sammarina 1”. In 2001 a fost vandut, numele fiindu-i schimbat in ”Princess Roby”, ”Robin I”, si, in 2005, ”Toulon”, nume pe care la purtat pana la taiere.
Ultimul proprietar al navei a fost Vernon Shipping, Ucraina. Nava era folosita in general in bazinul Marii Negre si Mediterane.



Foto : Adrian  Vâlcu

Soarta ei a fost hotarata de un eveniment petrecut in martie 2013.
Mai exact, nava a plecat din portul Constanta, la inceputul lunii martie 2013, cu o incarcatura de cereale, avand destinatia Libia. Aproape de intrarea in Bosfor, pe 7 martie 2013,nava a raportat inundarea salii masinilor. Remorcherele venite in asistenta, au tractat-o pana la Santierul Naval Tuzla, Turcia. Dupa cateva reparatii minore, nava a fost repusa pe linia de plutire, insa nu a mai efectuat nici un voiaj. In septembrie 2013 a aparut pe lista navelor vandute la fier vechi. A ajuns intr-un golf foarte apropiat de Aliaga, si a stat acolo pana pe data de 2 mai 2014, cand a ajuns la Aliaga,
fiind scoasa pe uscat.

Prezentare nava: Cristian Gregoretti


Foto : Adrian  Vâlcu

1978, decembrie - a fost construit cargoul „Foişor“ (pavilion: România, IMO: 7829326, indicativ: YQHP, port de înregistrare: Constanţa, 8.750 tdw., 6.253 trb., 4.024 trn., lungime: 130,75 m, lăţime: 17,70 m, înălţime: 10,20 m, pescaj maxim: 8,10 m, echipaj: 38 membri, nr. punţi: 2, propulsie: motor tip 5-RD-68, licenţă: „Sulzer“, constructor: „H. Cegielski“ - Poznan, 1978, „3 Maj“ - Rijeka, principiu de funcţionare: diesel, ireversibil, 2 timpi, simplu efect, 5 cilindri, 680 x 1.250, 1ELC, turaţie: 150 rotaţii/ minut, puterea maşinii: 6.100 c.p., 4.487 Kw., viteza: 16 Nd., caldarine: 1CAUX-ACV-AZL, 29/ 7, 1CAUX-ACV-GEV, 125/ 7, motor auxiliar: 3 x 300/ SKL - DMR 6 NVD 26A - 2, generatoare: generatoare: 3 x 200 Kw., 400V, 50 Hz., CA, combustibil: păcură, bunker: 1.130 to., autonomie: 1.600 Mm, echipamente de navigaţie şi radiocomunicaţie: girocompas, loch electric, radar, radiogoniometru, radiotelefon, sondă ultrason, staţie radio, capacitate mărfuri vrac: 11.980 mc, capacitate mărfuri generale: 11.067 mc, cherestea pe punte: 910 to., nr. magazii: 8, nr. guri magazii: 4, instalaţii de încărcare/ descărcare: 4 macarale x 5/ 3,2 to., constructor: decembrie 1978, Şantierul Naval Brăila).
După anul 1990 a mai purtat numele „Sammarina 1“ (1994), „Princess Roby“ (2001), „Robin I“ (2004) şi „Toulon“ (2005; MMSI: 213609000, indicativ: 4LQL, armator: „Vernon Shipping“ - Ucraina).

Info - Constantin Cumpana


Pagina creata de Cristian Munteanu  17 iunie 2014

 

Toti cei care au date despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro .


Comentarii