Vizualizeaza nava - 5907 - Perna de Aer

Vizualizeaza nava - 5907 - Perna de Aer
Data lansare: .1976
Categorie: Nave Fluviale
Santier: Icepronav Galati
Lungime: 15.32 m
Latime: 5.16 m
Pescaj: 0.78 m
Capacitate: deplasament 14.5 t
Echipaj: 3
Pasageri: 36

Scurt istoric

5907 - Nava Rapida pe perna de aer cu pereti laterali rigizi pentru pasageri,

Proiect 1044

Nava 5907 a fost printre putinele nave cu perna de aer construite in Romania.

Fotografiile si continutul materialului prezentat in continuare au fost preluate din revista Modelism numarul 4 din 1988. In cadrul revistei sunt disponibile deasemenea si planurile navei in detaliu, doritorii pot cumpara planurile sau revista in format digital de la redactia revistei Modelism.

Lungimea Maxima - 15,32 m

Lungimea Structirii Rigide - 14,8 m

Lungimea intre perpendiculare, pentru nava nesustentata - 14 m

Latimea maxima - 5,15 m

Latimea la plutire, pentru nava nesustentata - 4,76 m

Latimea pernei de aer - 4,00 m

Aria pernei de aer - 56 metri patrati

Inaltimea corpului (corpul si cabina de comanda) 3,15 m

Inaltimea maxima - 4,2 m

Inaltimea peretilor laterali rigizi - 0,6 m

Pescajul in plutire - 0,78 m

Pescajul navei sustentate - 0,16 m

Capacitate de transpoirt - 36 de calatori

Deplasament maxim - 14,5 t

Echipaj - 3 persoane

Insatalatia de sustentatie: doua ventilatoare centrifugale cu rotoare paletate pe ambele fete, ventilatoarele sunt antrenate de un motor diesel 797-05(Saviem), fabricat de Intreprinderea de Autocamioane Brasov, prin intermediul unui ambreiaj si al unui reductor

Principalele caracteristici ale sistemului de sustentatie sunt :

- puterea maxima a motorului de sustentatie - 136 cai putere la 3000 rotatii pe minut

- presiunea aerului la iesirea din ventilatoare - 283 kgf pe metru patrat

- debitul total de aer prin perna - 25,2 metri cubi pe secunda

Sistemul de sustentatie a fost amplasat in prova navei intr-un compartiment numit compartiment de sustentatie. Ventilatoarele sunt dispuse simetric pe borduri cu acele perpendiculare pe P.D. Statoarele sunt structurale, facand parte din structura de rezistanta prova .

Aspiratia aerului se face si din exterior si prin compartimentul de sustentatie. De la ventilatoare aerul ajunge in perna prin resiverul fustelor prova si pupa. Resivernul prova este alimentat direct, cel din pupa prin canale structurale care strabat nava pe toata lungimea ei. Reglarea sustentatiei se face prin reglarea turatiei motorului care antreneaza ventilatoarele.

Instalatia de propulsie este compusa din doua propulsoare cu jet de apa amplasate la extremitatea pupa, pe borduri, in compartimentele de propulsie. Propulsoarele sunt antrenate de catre un motor diesel D2156 HMNB, fabricate la Intreprinderea de Autocamioane Brasov, in direct (fara ambreiaj sau reductor), prin intermediul unui scurt ax cardanic.

Autor detalii nava : dr Cristian Craciunoiu


Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .

Pagina actualizata 29 ianuarie 2012 , Cristian Munteanu


Comentarii